Covid-19 call centre opstellen in Benin | Enabel - Belgisch Ontwikkelingsagentschap

COVID-19 SAMEN MET DE REGERING VAN BENIN AANPAKKEN

Divider text here
Enabel blijft meer dan ooit gemobiliseerd om de acties van de regering van Benin te ondersteunen. 

Vanaf het begin van de crisis heeft Enabel het Ministerie van Volksgezondheid geholpen bij het opzetten van een telefooncentrale waar de bevolking vragen kan stellen en informatie kan krijgen over het coronavirus. Dit callcenter is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend en beantwoord alle vragen van de bevolking, zowel in het Frans en Engels, als in andere veel gesproken talen in Benin: Fon, Yoruba, Bariba en Dendi. 

Enabel heeft ook twee volledig gemedicaliseerde ambulances ter beschikking gesteld: ze zijn uitgerust met een zuurstoffles, een beademingsapparaat en de nodige apparatuur om patiënten te stabiliseren en naar medische centra te vervoeren. Ze zullen worden gebruikt in de provincie Atlantique, in het Zuiden van het land. 

Samen met de Beninese autoriteiten en andere belangrijke donoren in de gezondheidssector analyseren we hoe andere huidige en toekomstige acties kunnen worden aangepast aan de meest dringende lokale behoeften.  

STAY INFORMED

Divider text here
Keep up-to-date with our latest activities and with international development trends from a Belgian perspective.